ИЛУСТРАЦИЈА
ИЛУСТРАЦИЈА

МЛАДИ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ У ВРЊАЧКОЈ БАЊИ (1)

Према овогодишњим интернет истраживањима спроведених у оквиру анонимних анкета, око 90 одсто младих у Србији, узраста од осам до 17 година, активно је на друштвеним мрежама или користи неку од апликација за друштвену комуникацију. Истраживања су показала и да 85 одсто децe овог узраста поседује мобилне телефоне, од којих чак 60 одсто има такозване смартфон уређаје са приступом интернету. Од укупног броја, 80 одсто испитаника дневно проводи више од сат времена на интернету користећи неку од друштвених мрежа, као и посећујући онлајн садржаје који немају едукативни карактер.

Ова општа слика у Србији, готово је идентична и међу младима у Врњачкој Бањи којима ће управо бити и посвећена серија текстова на тему „Млади и друштвене мреже“.

– Морамо да признамо да из године у годину стасавају младе генерације које се одлично сналазе у такозваном дигиталном свету. Наравно, све то има својих и предности и мана, али оно што забрињава је да већина родитеља није упозната са тим колико им деца времена проводе уз интернет, као и са ким на тај начин комуницирају – каже професорка српског језика у једној основној школи на територији врњачке општине.

Педагози, социолози, психолози и интернет стручњаци истичу да је коришћењем друштвених мрежа с једне стране олакшана комуникација јер отвара могућност несметаног контакта с људима широм света, али и да у такозваном „онлајн свету“ вребају многе опасности – од завођења, до приступа штетном и недозвољеном садржају, па чак и до дечје проституције и трафикинга, јер малолетници најчешће нису упознати са заштитом и правилима приватности. Зато се, како истичу, подизањем свести и адекватним образовањем и у школама и код куће, може постићи да малолетници квалитетније и сигурније проводе време на „мрежи“.

– Најчешће користим „фејсбук“, мало мање „инстаграм“, углавном за забаву, дружење и контакт са другарима са којима се не виђам често – каже једна петнаестогодишња Врњчанка. – Профил сам отворила у петом разреду, као и већина мојих вршњака. За сада немам лоше искуство јер комуницирам искључиво са људима које познајем.

„Фејсбук“, „Инстаграм“ и „Твитер“, најпопуларније су друштвене мреже међу младим Врњчанима, као и њиховим вршњацима широм Србије. Осим едукације у школи и ван ње, стручњаци су једногласни у оцени да је неопходно да родитељи имају увид у то шта њихова деца раде на интернету како не би некоме нашкодили или сами постали жртве негативних страна друштвених мрежа.

grb#opstine#vrnjacka#banja
ПРОЈЕКАТ „МЛАДИ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ“ СУФИНАНСИРАН СРЕДСТВИМА ОПШТИНЕ ВРЊАЧКА БАЊА
infoKVpress-logo
РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРОЈЕКТА „МЛАДИ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ“ ИЗВРШАВА infoKVpress

 

Ставови  који  су  изнети  у  овом  тексту  искључива  су  одговорност  infoKVpress-а  и  ни  на  који  начин  не представљају  ставове  и  мишљења  општине  Врњачка  Бања.