ПРОЈЕКАТ: КАКО, КУДА, КОМЕ (5) – СУФИНАНСИРАН СРЕДСТВИМА ОПШТИНЕ ВРЊАЧКА БАЊА

ДЕЦА, РОДИТЕЉИ, ПРОСВЕТНИ И ЗДРАВСТВЕНИ РАДНИЦИ, СОЦИЈАЛНЕ СЛУЖБЕ, СВИ ТРЕБА ДА БУДУ НА ИСТОМ ЗАДАТКУ – СМАЊИВАЊЕ ВРЕМЕНА ПРОВЕДЕНОГ ПОРЕД РАЧУНАРА

internet-deca-zavisnost

Савремене технологије осим добробити, донеле су и проблем зависности као последицу неконтролисаног коришћења интернета. Међу корисницима је, према истраживањима, око 15 одсто људи који имају тај проблем, а углавном су то основци и средњошколци узраста од 11 до 17 година, али и стари између 40 и 60 година.

Сви који проводе више од 30 одсто слободног времена користећи рачунар, имају све предуслове да постану интернет зависници. Највише их је код деце школског узраста. Готово да нема ученика који не играју неку од компјутерских игрица.

Најчешћи одговори међу ученицима другог разреда УТШ из Врњачке Бање је да дневно играју игрице од једног сата до два, па чак и три сата. Само једна девојчица је потврдила да никада није играла игрице, и да воли да се дружи са вршњацима у природи. Има оних који, осим игрица, воле да раде задатке, и да примењују оно што науче на часовима информатике. Већина их је свесна да то није добро за здравље.

Један дечак је чак потврдио да се у последње време одвикава од коришћења интернет, јер је дневно играо и по три сата игрице.

internet-deca-zavisnost

Родитељи уз помоћ наставника покушавају колико је могуће да ограниче време које деца проводе  уз рачунаре.

Данијела Кувекаловић, лекар по струци каже да своје двоје деце контролише, и дозвољава да највише сат до сат и по проведу играјући игрице. Мишљења је да је најважније бавити се децом и додаје да код куће свакодневно проводи време у разговору са децом, што сматра и најважнијим у њиховом одрастању, како би на време указала на све последице прекомерне употребе рачунара.

– И моја деца играју игрице, али покушавам да то буде кратко време, и онда им проналазим едукативне садржаје попут занимљивости о животињама, о природи, али и да пронађу нешто везано за школско градиво, а што не могу да прочитају у књигама“, каже Гордана Спасојевић, просветни радник.

internet-deca-zavisnost

– Наставници  могу да помогну деци тако што ће ученицима дати задатке да ураде преко  интернета, и да то време које проводе крај рачунара претворе у време за учење – напомиње Славица Рсовац, професор у УТШ.

Родитељи и наставници примећују код деце недостатак кондиције и спретности, јер су према резултатима, које постижу у брзини трчања, далеко испод норматива за одређен узраст.

– Они више између себе не комуницирају речима већ само писањем. Информатичка писменост је неопходна, али је врло важно ставити тачку, јер када дође до знака узвика онда је већ касно –  каже Јелена Чеперковић, директорка Угоститељско туристичке школе.

С обзиром на то да се не прати систематски зависност од интернета, тачних података о броју зависника нема. Али на основу анкете коју је спорвело саветовалиште „Ентера“ у само два разреда једне средње школе, 3,6 одсто је интернет зависних ђака. Уз помоћ психолога и породице, могуће је да се проблем реши.

– Најпре разговарамо са особом која има проблем зависности од интернета, при чему правимо процену и онда на основу тога дајемо предлог третмана, који траје од шест месеци до годину дана. У досадашњем раду имали су највише интернет зависних на терапији, узраста 11-17 година, али и дете од три године које је вриштало када га помере од рачунара. Наравно у том случају су разговарали са родитељима и помогли да реше проблем. Интернет зависних има и у четрдесетим, али и код оних који имају и више од 60 година – истиче Ружица Маџаревић, психолог саветовалишта „Ентера“.

internet-deca-zavisnost

Зависност од компјутера ствара и друге здравствене проблеме.

– Ми примећујемо да већ при поласку у школу, све више имамо децу са проблемом развоја и статике кичме, проблем прекомерне телесне тежине, али и све чешћу потребу деце за ношењем наочара – каже директорка Дома здравља у Краљеву др Мирјана Крчевинац.

Према мишљењу стручњака први и основни корак је да родитељи што више слободног времена проводе у разговору са децом и тиме их на време науче да правилно користе рачунар.

grb#opstine#vrnjacka#banja   Пројекат „КАКО, КОМЕ, КУДА“ суфинансиран средствима општинe Врњачка Бања

infoKVpress-logo   Реализацију пројекта „КАКО, КОМЕ, КУДА“ извршава infoKVpress

Ставови који су изнети у овом тексту искључива су одговорност infoKVpress-a, и ни на који начин не представљају ставове и мишљења општине Врњачка Бања