ПРОЈЕКАТ: РЕАЛАН ЖИВОТ ИЛИ ЗАБЛУДА (6) – СУФИНАНСИРАН СРЕДСТВИМА ОПШТИНЕ ВРЊАЧКА БАЊА

интернет#забава#или#ризик

Попут ученика средњих школа, више од 75 одсто основаца у Србији, ђака такозваних виших разреда, има отворен налог на бар једној друштвеној мрежи или користи апликацују за „онлајн“ игрице или комуникацију, а ове цифре готово су идентичне међу ученицима основних школа на територији Врњачке Бање.

Насумична и анонимна анкета међу ученицима Основне школе „Бранко Радичевић“ из Вранеша, са издвојеним одељењима у Подунавцима и Грачацу, показала је да више од 90 одсто испитаника дуже од две године поседује мобилни телефон или уређај који им омогућава приступ интернету, док нешто више од 70 одсто дуже од једне године има отворен профил на најпопуларнијим друштвеним мрежама, односно „Фејсбуку“ или „Инстаграму“.

– Отворио сам профил јер ми је тако било лакше да се региструјем за „онлајн“ игрице, а друге ствари ме и не занимају нешто претерано – прича Иван, ученик седмог разреда. – Углавном са другарима на мрежи играм  „Фортнајт, „Зулу“ или „World of tenks“. Дневно, уз дозволу родитеља, играјући игрице на интернет проведем око два сата. Сматрам да то није много.

Слично говори и његов вршњак Стефан, који каже да на интернету, користећи углавном забавне садржаје радним данима не проводи много времена.

– Тада учим, а викендом ми јер дозвољено да се играм „онлајн“ или да гледам садржаје преко „јутјуба“ који су наравно прилагођени мом узрасту. Углавном гледам певаче које волим или по неки смешни видео, док веома ретко користим друштвене мреже – додаје Стефан.

Његове школске другарице из разреда, Тамара, Неда и Сандра интернет користе у слободно време или када због лошег времена не могу да изађу напоље.

интернет#забава#или#ризик

– Комуницирамо „онлајн“, препричавамо доживљаје из школе, понекад се консултујемо око домаћих задатака. Игрице ретко играм, а волим да пратим и неке сајтове о моди, као и популарне певачице и глумице – каже Неда.  

Врњачки основци тврде и да им родитељи ограничавају време које проводе на интернету, као и да су о потенцијалним опасностима које вребају у виртуелном свету и друштвеним мрежама сазнали од својих старијих другара, као и од појединих наставника.

– У популарним „онлајн“ игрицама је такође омогућена комуникација са противницима. Ја не причам са њима већ само са друговима са којима играм заједно, а то су ми углавном и другари из одељења – објашњава „осмак“ Далибор. – Све те игрице нису реалне, и свесни смо да оно што се дешава на екрану није права стварност. Једноставно, то је данас модерно, да тако кажем сви су „онлајн“, али мера мора да постоји. Мој отац редовно проверава које апликације користим на телефону, као и које игрице играм на рачунару или „сонију“.

grb#opstine#vrnjacka#banja 
        Пројекат „Реалан живот или заблуда“ суфинансиран средствима општинe Врњачка Бања
infoKVpress-logo
Реализацију пројекта „Реалан живот или заблуда“ извршава infoKVpress
Ставови који су изнети у овом тексту искључива су одговорност infoKVpress-a, и ни на који начин не представљају ставове и мишљења општине Врњачка Бања