ПРОЈЕКАТ: КАКО, КУДА, КОМЕ (3) – СУФИНАНСИРАН СРЕДСТВИМА ОПШТИНЕ ВРЊАЧКА БАЊА

НАДЗОР НАД ДЕЦОМ КОЈА МОГУ ПОСТАТИ, ИЛИ СУ ПОСТАЛИ ЗАВИСНИЦИ ОД ИНТЕРНЕТА ПОРЕД ЗДРАВСТВЕНИХ РАДНИКА ВЕЛИКУ УЛОГУ МОРАЈУ ДА ИМАЈУ РОДИТЕЉИ, ЈЕДНИМ ДЕЛОМ И ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ 

internet-deca-zavisnost

Неспорно је да су интернет и дигитална технологија постали саставни део живота људи широм света, и да пружају могућност за напредовање и образовање, бржу комуникацију, односно проналажење информација, учење, истраживање, али и за забаву.

Међутим, нове технологије носе са собом и ризике, па је потребно предузети одређене мере заштите ради боље дигиталне безбедности. То укључује безбедност података, уређаја, информационих система, мрежа, организација, али и појединаца, посебно млађе популације као изузетно рањиве.
Безбедно понашање приликом коришћења нових технологија представља један од кључних аспеката дигиталне писмености која је неопходна вештина за „преживљавање“ у 21. веку.

Број деце и младих који свакодневно користе интернет је у сталном порасту, и у свету и код нас. Интернет представља нецензурисани извор информација који није увек примерен деци.

– Истраживање интернета без надзора одрасле особе може изложити дете сајтовима са штетним садржајима, као што су садржаји који заговарају насиље, који су сексуално експлицитни или подстичу неадекватно понашање – каже Саша Антонијевић, професор информатике у МТШ „14. октобар“ у Краљеву.

internet-deca-zavisnost

Такође, постоји ризик од предатора, међу којима су и педофили који злоупотребљавају програме за инстант поруке како би контактирали и угрозили децу.

Због релативне анонимности коју интернет пружа, постоји могућност злоупотреба и коришћења интернета ради вређања, уцењивања, претњи, насиља и злоупотреба фотографија и личних података. Такође, постоји и посебан проблем прекомерне употребе интернета која може да развије зависност од интернета и видео игара.

Иако постоје индивидуалне разлике у начину реаговања, постоје нека понашања на основу којих родитељи могу да закључе да дете трпи дигитално насиље. На пример, уколико дете показује узнемиреност током или након коришћења интернета, ако избегава дружење са вршњацима, делује одсутно, нерасположено, раздражљиво, није мотивисано за учење, ако има проблем са концентрацијом, избегава школу, или ако има психосоматске симптоме (главобоља, муцање, ноћно мокрење, нагло мршављење или гојење…).

grb#opstine#vrnjacka#banja    Пројекат „КАКО, КОМЕ, КУДА“ суфинансиран средствима општинe Врњачка Бања

   infoKVpress-logo  Реализацију пројекта „КАКО, КОМЕ, КУДА“ извршава infoKVpress

Ставови који су изнети у овом тексту искључива су одговорност infoKVpress-a, и ни на који начин не представљају ставове и мишљења општине Врњачка Бања