12923259_1282348755113870_7361872005456686192_n

Током петогодишњег плана 1947 – 1952. више од милион младића и девојака радило на седамдесет значајних објеката.

Прва велика Савезна омладинска радна акција била је изградња пруге Брчко – Бановићи. На изградњи пруге Шамац – Сарајево, у периоду 1. априла – 15. новембар 1946. градило је 2170.000 омладинаца. Трогодишња изградња аутопута Београд – Загреб, окупила је 250.000 бригадира и изграђено је 390 килиметара ауто пута. У том периоду грађен је и Нови Београд.

Нови талас Омладинских радних акција започет је 1958. године и у том периоду грађени су капитални објекти на територији некадашње Југославије.

Учесници радних акција били су млади људи, преовладавала је махом сеоска омладина, младића је било више него девојака и долазили су из свих крајева некадашње СФР Југославије.

Југословенска власт истицала је политички и васпитни значај Омладинских радних акција. Млади су долазили на градилишта са жарким патриотизмом, радаћи дневно са краћим паузама, и до 12 сати. Радне акције биле су школе самоуправљања, на градилиштима су организована такмичења, негован је култ ударништва и награђивања.

Омладинске радне акције у послератном периоду третиране су као велики образовни центри. Више хиљада младих људи на градилиштима завршили су разноразне курсеве и течајеве и тако били оспособљени за занимања која су у том периоду била потребна привреди.

Акцијаши су живели у Омладинским насељима, устајали су око 5 сати ујутру, одрађивали јутарње активности, а потом одлазили на радилишта. Поподневни сати испуњени су им били друштвеним активностима.

Поводом Дана омладинских радних акција, пресдседник Скупштине града Сретен Јовановић, 1. априла у 17 сати, организоваће свечани пријем за акцијаше у сали 2 зграде Градске управе.